A Mercedes a vámok alkalmazása helyett a párbeszéd fontosságát hangsúlyozza. A vállalat szerint a konstruktív kommunikáció és az együttműködés lehet a megoldás a kereskedelmi feszültségek kezelésére, amely elősegíti a fenntartható fejlődést és a közös cél

A Mercedes-Benz vezérigazgatója szerint az Európai Uniónak és Kínának olyan megoldást kellene találnia az elektromos autókra kivetett vámvitában, amely minden fél számára igazságos. Ola Källenius hangsúlyozta: nem a büntetővámok jelentik a jó utat, hanem a kölcsönösen előnyös megállapodások.
Ola Källenius, a Mercedes-Benz vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy az Európai Uniónak olyan igazságos megoldásokat kellene kidolgoznia a Kínával folytatott kereskedelem terén, amelyek elősegítik az elektromos járművek piacának versenyhelyzetét, anélkül hogy csupán magas vámokkal próbálná megóvni a helyi gyártókat. A sanghaji autószalonon tett nyilatkozatában kifejtette: "A védelmi jellegű vámok a legegyszerűbb és legdurvább megoldások közé tartoznak - ez nem vihet minket előre a jövő felé."
Tavaly októberben az Európai Unió akár 45,3%-os vámot is bevezetett bizonyos Kínában készült elektromos autókra. Azóta azonban megkezdődtek a tárgyalások egy lehetséges megoldásról. A brüsszeli és pekingi delegációk most egy olyan megállapodás lehetőségét mérlegelik, amely az importált járművek minimumárainak meghatározására összpontosítana, ezzel helyettesítve a vámok alkalmazását.
Källenius megfogalmazása szerint a leginnovatívabb gazdaságok azok, amelyek nyitott versenyhelyzetekben működnek. Ebből adódóan a Mercedes számára kulcsfontosságú, hogy a piac továbbra is nyitott maradjon, mindezt azonban igazságos szabályozások keretein belül.
A vállalat ugyanakkor elismeri, hogy Kínában a helyi gyártók komoly versenyt jelentenek, és a gazdasági bizonytalanság miatt a vásárlókedv is visszaesett. Källenius véleménye szerint a prémium elektromos autók szegmense a következő 2-3 évben újra fellendülhet, míg a plug-in hibridek várhatóan legalább 2030-ig megmaradnak a piacon - számolt be róla a Reuters.