Tízmilliók erejével igyekeztek aláásni a Tisza Párt politikai vezetőjének hírnevét.

Körülbelül 20 millió forint értékben indított hirdetési kampányt a közösségi médiában a Megafon, a Mediaworks, a CÖF és egyéb kormányhoz közel álló szervezetek, amelynek célja Kollár Kinga, a Tisza Párt európai parlamenti (EP) képviselőjének lejáratása volt. A kampány különösen a múlt héten megrendezett Millenáris parki tüntetés népszerűsítésére összpontosított – számolt be róla az átlátszó.hu.
Kollár Kinga a múlt hétfői EP-ülésen beszélt azokról az uniós forrásokról, amiket a Magyarországon tapasztalt korrupció és jogállamisági problémák miatt függesztett fel az EU. Jelezte, hogy a források kiesése sok problémát okoz (például elmarad több kórház és vasútvonal felújítása). Hozzátette, hogy a romló életszínvonal erősíti az ellenzéket, ami miatt "pozitívan tekint a 2026-os választásokra". (A teljes beszéd magyarul itt érhető el.)
A kormánypárti kommunikáció szerint Kollár Kinga álláspontja a források megvonásának támogatására utal, sőt, azt is állítják, hogy "beismerte", miszerint "összeesküdtek Brüsszellel" a források befagyasztásának, valamint a kormány gyengítésének érdekében.
A Facebook és Instagram (Meta), valamint a YouTube hirdetési adatai alapján nyilvánvalóvá vált, hogy a Kollár Kinga beszéde elleni demonstráció népszerűsítése érdekében a kormánypárti propagandaszervezetek jelentős, milliós összegű költségeket vállaltak.
A köztudatban elterjedt "Fidesz-proxyk" (mint a Megafon és a CÖF) és a különböző médiavállalatok (például a Mediaworks vidéki lapjai, a Metropol, a Ripost, illetve az MCC által irányított Mandiner) mellett több fideszes politikus is aktívan részt vesz a kampányban. Ezeknél a hirdetések támogatásaként a Fidesz vagy a Fidesz-frakció neve szerepel az adatbázisban.
Ezúttal a Megafon emelkedett ki mint a legnagyobb hirdető, hiszen a Meta hirdetéstára alapján a Facebookon és Instagramon összesen több mint 5 millió forint értékben jelentek meg hirdetések a felhasználók hírfolyamában.