Kihívásokkal teli időszakot él át a Pepsi, de az egészséges alternatívák új lehetőségeket kínálhatnak.


A PepsiCo részvényei majdnem 1 százalékkal csökkentek az előzetes kereskedési időszakban, miután a Frito-Lay gyártója öt év után először tapasztalt visszaesést negyedéves eredményeiben - számolt be róla a Yahoo Finance.

- mondta Ramon Laguarta vezérigazgató.

A PepsiCo a 2025-ös pénzügyi évre vonatkozóan 3 százalékos csökkenést valószínűsít az egy részvényre jutó alapnyereség tekintetében, ami jelentős eltérés a korábban várt alacsony egy számjegyű növekedéstől. Tavaly a vállalat részvényenként 8,16 dolláros eredményt ért el.

A vállalat, ahol lehetséges, enyhítő intézkedéseket tervez a magasabb ellátási lánc költségeinek kezelésére, amely magába foglalja a kulcsfontosságú alapanyagok beszerzésének módosítását is.

Az Egyesült Államok élelmiszeripari cégei bejelentették, hogy készen állnak a Trump által bevezetett széleskörű vámok által okozott kihívásokra. Ezek a vámok elsősorban azokat a vállalkozásokat érintik majd hátrányosan, akik a nyersanyagok beszerzésétől kezdve a késztermékek forgalmazásáig terjedő tevékenységeiket külföldi forrásokra alapozzák.

A PepsiCo Mexikóban két élelmiszeripari üzemmel, míg Írországban két sűrítménygyárral bővíti tevékenységét. Ugyanakkor az acélra és alumíniumra bevezetett 25%-os amerikai vámok, amelyek márciusban léptek életbe, valószínűleg negatívan befolyásolják a vállalat profitabilitását.

Laguarta csütörtökön hangsúlyozta, hogy a fogyasztói környezet számos piacon még mindig óvatos, és a jövőbeni kilátások egyre inkább kétségesek.

A PepsiCo és más jelentős amerikai cégek számos áremelést hajtottak végre annak érdekében, hogy kompenzálják a COVID-19 járvány alatt bekövetkezett ellátási lánc zavarai miatt felmerült költségnövekedést.

A vállalat bevétele jelenleg 1,8%-kal csökkent, így elérte a 17,92 milliárd dollárt. Érdekesség, hogy az elemzők prognózisa még pesszimistább volt, mivel 17,77 milliárd dolláros bevételt vártak.

A PepsiCo és a konkurens Coca-Cola folyamatosan igyekszik reagálni a klasszikus üdítőitalok iránti csökkenő keresletre. Nem meglepő tehát, hogy a közeljövőben akár egészséges snackek és energiaitalok is elérhetővé válhatnak a jól ismert márkák kínálatában.

Related posts