Az új Jeep Cherokee szögletes formavilágával, hibrid technológiájával és prémium érzetet keltő részleteivel tűnik ki.

Már néhány hónapja pletykálnak arról, hogy a Jeep újraéleszti a Cherokeet, és a 2026-os modell teljesen megújult külsőt kapott, visszatérve a klasszikus, szögletes formákhoz – ahogyan azt a fanatikusok mindig is vágytak. A hűtőrács, amely most hét egyedi részre tagolódik, továbbra is a figyelem középpontjában áll, míg a környező műanyag borítások igyekeznek még inkább hangsúlyozni az autó terepjárós karakterét.
A hátsó LED-lámpák különösen karakteresre sikeredtek, amitől kisebbnek tűnik az autó, mint amekkora. A Cherokee az STLA Large padlólemezre épül, pontos méretei még nem ismertek, de azt mondták, hogy az előző generációhoz képest 30 százalékkal nagyobb a csomagtér, vagyis 949 literes.
A legszembetűnőbb újdonság a hajtáslánc terén rejlik. Az új Cherokee egy innovatív hibrid rendszert kapott, amely egy 1,6 literes turbómotorból, két villanymotorból és egy kompakt, 1,08 kWh kapacitású akkumulátorból áll össze. A benzines motor önállóan 177 lóerőt teljesít, azonban az elektromos rásegítés révén a teljesítmény 210 lóerőre és 312 Nm nyomatékra emelkedik. Ezen kívül a járművet egy vadonatúj automata váltó irányítja, amely még dinamikusabb vezetési élményt kínál.
A jármű tömege 1948 kilogramm, ami nem éppen a gyorsulás királyává teszi, de a fogyasztás szempontjából kifejezetten kedvező eredményekkel büszkélkedhet: a gyártó szerint vegyes használat mellett körülbelül 6,3 liter üzemanyagot fogyaszt 100 kilométerenként. Emellett a vontatási képessége is figyelemre méltó, hiszen akár 1,6 tonnát is elbír.
Az autó összkerékhajtása alapfelszereltség, de normál körülmények között elsősorban az első kerekeket hajtja, míg a hátsó tengely csak akkor aktiválódik, ha valóban szükség van rá. A meghajtási rendszer viszonylag egyszerű: egyfokozatú osztómű és nyitott differenciálművek biztosítják a megfelelő teljesítményt. Az autó rendelkezik a Selec-Terrain kapcsolóval is, amely lehetővé teszi a hó, valamint a sár/murva üzemmódok közötti váltást. A hasmagasság közel 20 centiméter, a terepszögek pedig 19,6 és 29,4 fok között mozognak – ami tiszteletre méltó, de a komolyabb terepezéshez ez nem elegendő. Erre a Trailhawk verzió érkezik majd, amelyről a Jeep csak annyit árult el, hogy munkálatai már folyamatban vannak.
A Cherokee belső tere inkább luxus-SUV hangulatát árasztja, mintsem klasszikus terepjáróét. A 12,3 colos központi kijelző és az UConnect 5 rendszer minden verzióban elérhető, ami a modern technológia csúcsát képviseli. A vezeték nélküli CarPlay és Android Auto funkciók, valamint a 10,3 colos digitális műszeregység mind hozzájárulnak az élményhez. Az összkép olyan, mint egy Grand Cherokee, de a Grand nélkül – meglepő, ugye?
Jelenleg az európai forgalmazásról még nincsenek információk, így csak az amerikai nettó árakat tudjuk figyelembe venni. Az alapmodell ára 38 990 dollárról indul, ami körülbelül 13,3 millió forintnak felel meg. Azonban a prémium Limited és Overland változatok kerülnek először a piacra, 44 490 és 47 990 dolláros árcédulával. A gyártás Mexikóban zajlik, és az első példányok várhatóan 2026 elején érkeznek az üzletekbe.