Az amerikai kávéóriás, a Starbucks, új irányvonalat képvisel, hogy újból fellendítse teljesítményét. A vállalat stratégiájának megújításával a célja, hogy helyreállítsa a korábbi eredményeit és visszanyerje vásárlói bizalmát. A Pénzcentrum cikke részletes

Niccol, aki szeptemberben vette át a Starbucks vezetését, egy nemrégiben adott interjúban hangsúlyozta, hogy a cég az utóbbi időszakban túlságosan is a mobilrendelésekre helyezte a hangsúlyt. "Ez sokat elvett a márka szellemiségéből" - nyilatkozta a vezérigazgató. A döntés mögött nem áll véletlen, mivel a Starbucks eladásai négy egymást követő negyedévben csökkenést mutattak.
Az új irányelv szerint az alkalmazottaknak egyszerű, személyre szabott üzeneteket kell írniuk a poharakra. Ezek lehetnek megerősítések, jókívánságok, vagy akár egy "helló újra" a törzsvendégeknek. A vállalat egy új reklámfilmmel is népszerűsíti a kezdeményezést. A Starbucks korábban is kísérletezett hasonló kampányokkal. Például a "Race Together" (Együtt a faji egyenlőtlenségekről) kezdeményezés során társadalmi üzeneteket írtak a poharakra, hogy párbeszédet indítsanak a faji egyenlőtlenségekről. Ezt a kampányt azonban kritikák érték, és végül leállították.
A Covid-19 világjárvány kezdetén a Starbucks felfüggesztette a poharakra írás gyakorlatát, és azóta sem vezette vissza. Niccol és a vállalat vezetői azonban úgy vélik, hogy a kézzel írt üzenetek fontos részei az ügyfélkiszolgálásnak. A vállalat egyéb változtatásokat is bevezetett, például visszahozta a tejjel és cukorral ellátott ételízesítő állomásokat, valamint a kerámia bögrékben felszolgált ingyenes utántöltést a helyben fogyasztó vendégeknek.
Számos apró, de jelentős részlet létezik, amelyek jelentősen formálják azt az érzést, hogy egy adott tér valóban közösségi helyszínné válik.
- nyilatkozta Niccol egy októberi eredménybeszámoló során. A vezérigazgató véleménye szerint az alkalmazottak visszajelzései kedvezőek voltak a csészékre írt üzenetek tekintetében. Ugyanakkor néhány Starbucks barista a CNN-nek elárulta, hogy a poharakra írt üzenetek miatt lelassul a munkafolyamat, és hogy ez a kapcsolatépítés "kényszerített" formája. Egyesek attól tartanak, hogy a vásárlók félreérthetik az üzeneteket, és flörtölésként értelmezhetik azokat.
Amanda Rivera, aki a Starbucks egyik atlantai munkatársa és a Starbucks Workers United szakszervezet vezetője, így fogalmazott: "A munkavállalók számára ez már egyszerűen túlterhelő. Az elvárások folyamatos növelése csak fokozza a nyomást. Sokkal őszintébb lenne, ha nem úgy tűnne, hogy a 10 másik csésze elkészítése miatt vagyok teljesen kimerülve."
A Starbucks bejelentette, hogy extra órákat kínál a munkavállalóinak, hogy könnyebben tudjanak alkalmazkodni az új feladatokhoz. A cég véleménye szerint ez a lépés hozzájárulhat a fluktuáció csökkentéséhez is. Az alkalmazottak igyekeznek elkerülni minden olyan kommunikációs helyzetet, ami félreértésekhez vezethet. Egy névtelen forrás megosztotta: "A Valentin-nap közeledtével érdemes figyelmeztetni az embereket, hogy óvatosan bánjanak a szívekkel."