Sajnálatos módon még mindig releváns.


Országos szinten zajlanak a rendőrségi rendezvények és tájékoztatók, melyek célja, hogy csökkentsék az online bűncselekmények áldozatainak számát. A budapesti KiberMajális után Gyulán a KiberJuliális esemény varázsolta el az érdeklődőket, ahol hasznos információkat osztottak meg a digitális biztonságról.

Az internetes bűncselekmények száma sajnos évről évre folyamatosan emelkedik, és naponta újabb esetek kerülnek napvilágra, amelyek közül sok megelőzhető lenne. Számos szervezet összefogott, hogy felhívja a figyelmet az online csalásokra, bemutassa a csalók különböző módszereit, és elősegítse a tudatosság növelését. Budapesten, a Rendőrségi Igazgatási Központban idén májusban megrendezett KiberMajálison a rendőrség mellett a következő partnerek vettek részt: a Magyar Bankszövetség, az OTP és a CIB Bank, a Nemzeti Védelmi Szolgálat, a Nemzeti Kibervédelmi Intézet, a Magyar Honvédség, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem, az Igazságügyi Minisztérium Áldozatsegítő Szolgálata, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság, valamint a Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány. Ezen együttműködés célja, hogy közösen fellépjenek a digitális térben fellelhető veszélyek ellen, és támogassák a biztonságos online környezet kialakítását.

A Békés vármegyei rendőrség 2025. július 31-én egy különleges eseményt rendezett, amely része volt az országos programsorozatnak. A rendezvény helyszíne a Gyulai Várfürdő volt, ahol a bűnmegelőzési szakértők és az internetes bűncselekményekkel foglalkozó gazdaságvédelmi nyomozók találkoztak a látogatókkal. Az esemény célja az volt, hogy segítsen az embereknek felkészülni a digitális világ kihívásaira, és tudatosítsa bennük, hogyan védekezhetnek az online csalások ellen. Az interaktív beszélgetések során a résztvevők hasznos információkat kaptak, amelyek hozzájárulnak a biztonságos internetezéshez.

A rendőrök hasznos ismereteket, bűnmegelőzési tanácsokat adtak, és a kérdésekre is válaszoltak. Hangsúlyozták, hogy a banki alkalmazottak soha nem kérnek olyat, hogy utalják át a pénzüket egy másik számlára. Nem kérnek bankkártyaszámot, CVC-kódot, PIN-kódot és egyszer használatos hitelesítési kódot sem. Nem kérik, hogy telepítsenek programot a készülékeikre. A csalók sokszor vírusvédelmi megoldásnak álcázva próbálják rávenni áldozatukat arra, hogy visszaéléshez használható alkalmazást telepítsenek. Sürgetik a felhívott embereket, mondván, hogy ha nem teszik meg gyorsan, amit kérnek, akkor elveszik a pénzük a számlájukról. Minél sürgetőbb a hívás, annál gyanúsabb. Az internetes vásárlásokkor is ajánlott körültekintőnek lenni, és még számos más csalási forma van, amelyekről a kiberpajzs.hu oldalon részletes tájékoztatókat lehet olvasni.

A gyulai KiberJuliálison a Békéscsabai Áldozatsegítő Központ munkatársa lelkesen várta az érdeklődőket, és részletesen bemutatta, hogy milyen lépéseket tehetnek azok, akik bármilyen okból károsulttá válnak, még akkor is, ha mindent megtettek az óvatosság érdekében. Az esemény során hangsúlyozta, hogy a központ minden lehetséges támogatást megad a bajbajutottaknak, hogy minél könnyebben fel tudjanak állni a nehéz helyzetből.

A tájékozatlanság súlyos következményekkel járhat, ezért érdemes komolyan venni a bűnmegelőzési javaslatokat!

Related posts