Mindenki a Balaton partjára tart, és már a pünkösdi hétvége első napján a vasúti közlekedés teljes káoszba fulladt.

Vitézy Dávid véleménye szerint a Lázár János által bejelentett tízpontos közlekedési reform már az első nyári hétvégén kudarcot vallott.
Műszaki probléma következtében a pünkösdi hétvége első napján, délelőtt ismét leállt a vasúti közlekedés a balatoni fővonalon. Vitézy Dávid szombat délben osztotta meg ezt az információt Facebook oldalán, miután tegnap délután is hasonló helyzet alakult ki.
Ezután Vitézy Lázár Jánosnak azt üzente, hogy "az emberek nem azzal a céllal utaznak, hogy egy kis Lázár-kupont zsebeljenek be. Ráadásul, az országbérletes és vármegyei bérletes utasok nem részesülnek visszatérítésben, csupán abban az esetben, ha egy hónap alatt öt késést összegyűjtenek, akkor a következő bérlet árának 10%-át kedvezményként megkaphatják."
Tegnap rengeteg hozzászólás érkezett arról, hogy az IC-vonatok légkondicionálója nem működött, és a várt pótlóbuszoknak a fő vonalak környékén nyoma sem volt. Már az elejétől fogva a szakértők jelezték, hogy az a kijelentés, miszerint minden vonat mellett klímás busz is indul, teljesen irreális. Vitézy véleménye szerint ez egyébként is Lázár részéről egy túlzott ígéret volt.
Lázár János idén januárban jelentette be, hogy 20 perc késés után visszajár a a vasúti jegyár fele, nyáron pedig buszt küldenek, ha nincs klíma a vonatokon. Korábban azt is mondta, hogy eddig a kormány azért nem a vasútat fejlesztette, mert nem az volt a legfontosabb probléma.
Vitézy hangsúlyozza, hogy míg hazánkban a költségvetés milliárdokat áldoz az autópályákra, addig a vasúti szektor számára csupán néhány illemhely felújítása maradt az idei év legjelentősebb beruházási ígéretének. Ezzel szemben Csehország ezen a téren 50-szer nagyobb összegeket fordít a vasút fejlesztésére, mint Magyarország.
Nem csupán szombaton akadtak gondok a vasúti közlekedés terén; már egy nappal korábban is jelentős késések és elakadások nehezítették meg a hosszú hétvégére készülő utazók életét.