A Lidl forradalmasítja a PET palackos üdítők csomagolását!


Európa egyik vezető diszkontáruház-lánca újabb jelentős lépést tett a fenntarthatóság érdekében. A Lidl elhatározta, hogy átalakítja a PET palackos üdítők csomagolását, ezzel hozzájárulva a műanyaghulladék csökkentéséhez.

A Lidl Magyarország elkötelezett a fenntarthatóság mellett, és a saját márkás termékek csomagolásának korszerűsítésére összpontosít. 2024-től fokozatosan frissítik az üdítőitalok palackjait, hogy még inkább támogassák a környezetvédelmi célokat. Az új intézkedések keretében 38 különböző ital palackját úgy alakították át, hogy azok már legalább 75%-ban újrahasznosított műanyagot (rPET) tartalmaznak, ezzel csökkentve a szűz műanyag felhasználásának szükségességét. Ez a lépés nemcsak a körforgásos gazdasági modell előmozdítását szolgálja, hanem hozzájárul környezetünk védelméhez is. A PET palackos üdítők mellett az újítás más termékeket is érint, így széleskörű hatással bír a vállalat fenntarthatósági törekvéseire.

A Lidl új irányt vesz a PET palackos üdítők csomagolásában, innovatív megoldásokkal kívánja frissíteni a termékeit.

Mint írják, a műanyag része mindennapi életünknek, hiszen strapabíró, könnyű és rugalmasan felhasználható. Ugyanakkor egész életciklusa során terheli a környezetet, ezért fontos a felelős felhasználása. Erre válaszként alakította ki a Schwarz Csoport az összes vállalata, így a Lidl Magyarország által is elfogadott nemzetközi, holisztikus műanyagstratégiáját, a REset Plastic-ot. Ezen stratégiával összhangban újítja meg saját márkás üdítői csomagolását a Lidl Magyarország, aminek eredményeként ma már a magyar beszerzésű, hazai beszállítóktól származó, állandó kínálatban kapható PET-palackos Freeway üdítők minimum 75%-ban újrahasznosított PET-palackban kerülnek forgalomba. Az átállás részeként a Freeway mellett más márkák csomagolását is fejlesztette a cég, így összesen 38 termék palackja (kupak és címke nélkül) tartalmaz 75% vagy afeletti arányban újrahasznosított műanyagot.

A műanyag szerepe nem csupán az üdítőitalok esetében kiemelkedő. Az étolajok, palackos borok, tej és tejtermékek, valamint a higiéniai papírok csomagolásában is bőségesen alkalmazzák. Emellett a háztartási termékek, például a mosószerek és öblítők flakonjaiban is jelen van. A vállalat elkötelezett amellett, hogy ezeken a területeken is növelje az újrahasznosított anyagok arányát, ahol csak lehetséges. Továbbá, a Lidl együttműködik a PreZero-val, a Schwarz Csoport környezetvédelmi vállalatával, hogy időről időre újrahasznosított műanyagból készült saját márkás háztartási termékeket kínáljanak. A Lidl áruházakban sportruházati cikkek is kaphatóak, amelyek különlegessége, hogy olyan újrahasznosított műanyaghulladékból készültek, amelyet strandokon és tengerparti területeken gyűjtöttek be. Ezekkel a lépésekkel a Lidl célja a műanyaghasználat csökkentése és a zárt körforgás elvének megvalósítása.

Related posts