A fogyasztóvédelem is aktivizálta magát a fapados légitársaságok ügyében, miután a poggyászkezelés körüli problémák egyre inkább felhívták magukra a figyelmet.

Fotó: Getty Images - A Ryanairt sem kímélik a német fogysztóvédők
A német fogyasztóvédelmi szervezetek szövetsége pert indított a diszkont légitársaságok ellen, kifogásolva a "jogtalan" kézipoggyászdíjakat. Ezt a szövetség elnöke nyilatkozta a Neue Osnabrücker Zeitungnak, hangsúlyozva, hogy a fogyasztói jogok védelme érdekében léptek fel.
A Ryanair, az easyJet és hasonló légitársaságok olyan vonzó repülőjegyárakat kínálnak, amelyek azonban nem tartalmazzák a teljes kézipoggyász szállítási költségét. Ez a gyakorlat félrevezeti a vásárlókat, és jogi szempontból is aggályos.
- nyilatkozta Ramona Pop, a Verbraucherzentrale Bundesverband e.V. elnöke a Neue Osnabrücker Zeitung számára.
A légitársaságok által jelenleg alkalmazott kézipoggyászméretre vonatkozó előírások ellentétesek az uniós joggal - kritizált Pop. Valójában az ár gyakran csak egy mini poggyászra vonatkozik. A nagyobb vagy további kézipoggyászért az utasoknak külön kell fizetniük.
Az Easyjet, a Wizz Air és a Vueling Airlines ellen keresetet nyújtottunk be, mert véleményünk szerint jogtalan díjakat szednek be, és ezzel megtévesztik a fogyasztókat a repülőjegyek árát illetően - mondta Pop. Szerinte
A fogyasztóvédelmi szakemberek többek között egy 2014-es európai bírósági döntésre alapozzák érveiket.
A kézipoggyász szállítása a légi utazás alapvető elemének számít, és nem csupán egy plusz szolgáltatás, amit a légitársaságok kínálnak. A fogyasztói központ állásfoglalása szerint, ha a kézipoggyász súlya és méretei a megengedett határokon belül mozognak, továbbá megfelelnek a biztonsági előírásoknak, akkor a légitársaságok nem kérhetnek érte külön díjat.