Újra megkezdik a 10 éve eltűnt maláj repülőgép nyomozását.


"Anya, meg fogok halni" - Dióssy Klári pokoli vallomása kislánya tragédiájáról

A Malaysia Airlines MH370-es járata 2014. március 8-án, 239 utassal a fedélzetén rejtélyes módon eltűnt, miközben Kuala Lumpurból Peking felé tartott. Az esemény óta a világ figyelme a légiközlekedés biztonságára és a légitársaságok működésére irányult, hiszen a járat eltűnésének körülményei máig nem teljesen tisztázottak.

A gép után több kutatás is folyt gyakorlatilag eredménytelenül, megerősítetten csak egyes szárnydarabjait találták meg, amelyeket afrikai, illetve indiai-óceáni szigetekre sodort a víz.

Először Malajzia, Ausztrália és Kína közösen indított egy ambiciózus kutatási projektet, amely 143 millió dollárt emésztett fel. Ez a két évig tartó vizsgálat 2017 januárjáig folyt, és az Indiai-óceán déli részének egy 120 ezer négyzetkilométeres területén zajlott, Ausztráliától nyugatra. A kutatás hátterében műholdas adatok álltak, melyek arra utaltak, hogy a gép valószínűleg ezen a területen szenvedett balesetet. Azonban a nyomozás során nem tudtak meg támaszkodni a gép transzpondere által kibocsátott jelekre, mivel azok az út kezdetét leszámítva ki voltak kapcsolva.

Két további kutatást végzett 2018-ban az Ocean Infinity egy 112 ezer négyzetkilométeres területen azzal a feltétellel, hogy csak abban az esetben kérnek pénzt a szolgáltatásért, ha a gép nyomára akadnak. Ez a terület a korábban átvizsgálttól északra volt.

Most is a Ocean Infinity ajánlkozott ismét azzal a feltétellel, hogy csak abban az esetben kérnek pénzt, 70 millió dollárt, ha megtalálják a gépet

- jelentette be sajtótájékoztatóján Anthony Loke, a malajziai miniszter.

Amennyiben a 18 hónapos időszakra vonatkozó megállapodást megkötik, az Ocean Infinity által vizsgálandó terület változatlan marad, azonban egy 15 ezer négyzetkilométeres új részegységgel bővül - emelte ki.

Related posts