Kezdetét veszi a várva várt átalakulás, ami a Keleti pályaudvar bezárásával együtt érkezik. Izgalmas időszak elé nézünk, ahol új lehetőségek és kihívások várják a városlakókat.

Folytatódik a Keleti pályaudvar pályahálózatának felújítása, ezért augusztus 25-től négy hétre bezár az állomás, ami azt jelenti, hogy a megszokott járatok átmenetileg nem ide érkeznek és nem innen indulnak. A MÁV vezetői ismertették a konkrét változásokat.
Hegyi Zsolt, a MÁV Zrt. vezérigazgatója azzal kezdte a sajtótájékoztatót, hogy elmondta: ilyen volumenű felújítás az utazóközönség szempontjából soha nem jön jókor, de azért választották ezt az időpontot, mert ilyenkor túl vagyunk a nyári turistaszezon csúcspontján, az egyetemisták pedig még kisebb mértékben utaznak, mint ősszel. A Keleti pályaudvar augusztus 25-től szeptember 20-ig lesz zárva.
A beruházás saját forrásból valósul meg, és 4,5 milliárd forintot képvisel. Fontos hangsúlyozni, hogy ez a fejlesztés nem az épületet érinti, hanem a vasúti infrastruktúra korszerűsítésére összpontosít. A projekt keretében megújítjuk a váltókat, vágányokat, biztosítóberendezéseket, valamint az áramellátási rendszert is.
- tette hozzá Hegyi Zsolt, aki az Index megkeresésére nyilatkozott. Elmondása szerint az utasok nem fognak kártalanítást kapni a megnövekedett utazási idő és a kellemetlenségek miatt, azonban a menetjegyek ára csökkenni fog, mivel azokat rövidebb távokra kell megváltani.
"A tarifaközösség keretein belül, amely Budapesttel is összekapcsol minket, a vármegye bérletet megvásárlók számára lehetőség nyílik arra, hogy a BKK járatait extra költségek nélkül vegyék igénybe az átszállást követően" – tájékoztatott a vezérigazgató.
Kormányos László, a MÁV Személyszállítási Zrt. vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy a nyugati országrészből érkező vonatok többsége Kelenföld állomására fog megérkezni, míg a keleti területekről Kőbánya felső lesz a célállomás.
A sajtótájékoztatón elhangzott, hogy a forgalmi változások jelentős hatással lesznek a győri, pécsi, hatvani-miskolci és újszászi-békéscsabai vasútvonalakon utazókra. Az érintett vonalak mentén a MÁV-csoport számos új átszállási lehetőséget hoz létre, például Kőbánya felsőn, Rákoson, Újpesten, a Nyugati pályaudvaron és Kelenföldön. Ezek a csatlakozások a HÉV, a VOLÁN és a BKK-járatok révén könnyen elérhetők lesznek a főváros minden szegletéből.
Kőbánya felső kiemelkedő átszállóponttá válik, ahol a Puskás Ferenc Stadion metróállomáshoz csúcsidőben percenként érkeznek buszok. Ezen kívül a 37-es és 37A villamosok is sűrűbben, 4 percenként fognak közlekedni a Blaha Lujza tér irányába, így a közlekedés még gördülékenyebbé válik.
- mondta Kormányos László.
A vezérigazgató azt ígéri, hogy a vonatokat és az alternatív járatokat, azok összehangoltságát, valamint az utasforgalmat is folyamatosan figyelemmel kísérik, így a menetrendeket ez alapján módosítani tudják. Azt javasolja, hogy akiket érint a Keleti pályaudvar lezárása - napi szinten több tízezer embert - rendszeresen figyeljék a mavcsoport.hu/keleti oldalt, ahol minden fontos és friss információt megtalálnak.
A korszerűsítés során kiemelt jelentőséggel bír, hogy szeptembertől a Keleti pályaudvarra érkező és onnan induló vonatok gyorsabb ütemben közlekedhessenek, ami hozzájárul a késések mérsékléséhez.