Európában egyre inkább növelik a belső égésű autók árát, mivel a villanyautók iránti kereslet nem éri el a várt szintet.


Az európai autógyártók emelni készülnek a hagyományos motorral szerelt autók árát, hogy az elektromos autókkal szembeni árelőny felszámolásával növelni tudják az elektromos autók részarányát eladásaikban.

Az európai autógyártók a belső égésű járműveik árának emelésére készülnek, miközben különféle árengedményeket terveznek az elektromos modellekhez. Ennek hátterében a szigorodó kibocsátási szabályok állnak, amelyek komoly veszélyt jelentenek az iparág, így már amúgy is nehézségekkel küzdő nyereségére - számolt be a Reuters hírügynökségre hivatkozva az MTI.

Az Európai Unió január 1-jétől jelentős lépést tesz a környezetvédelem érdekében, hiszen drasztikusan csökkenti a gépjárművek szén-dioxid-kibocsátásának maximális határértékét. Ennek következtében a legtöbb autógyártónak biztosítania kell, hogy eladásaik legalább 20%-át elektromos járművek tegyék ki, különben súlyos pénzbírságokra számíthatnak.

A szigorúbb szabályok éppen abban az időszakban lépnek életbe, amikor a villanyautós iparág már eleve nehézségekkel küzd a gyenge értékesítések és a fokozódó kínai verseny következtében. Az idei év eddigi statisztikái szerint a régióban eladott autók csupán 13 százaléka volt elektromos, amit az európai autógyártók képviseleti szervezete, az ACEA is megerősít.

A Reuters gyűjtése alapján a VW, a Stellantis és a Renault az elmúlt két hónapban több száz euróval emelte egyes benzinmotoros modelljeinek árát, amivel elemzők szerint a nagyobb károsanyag-kibocsátású autók iránti keresletet próbálják visszafogni, és vonzóvá tenni a drágább elektromos modelleket.

A stratégia azonban könnyen visszaüthet. A benzines autók árának emelése talán segíthet csökkenteni a drágább elektromos autók árelőnyét, de a gyenge piaci növekedés miatt nem garantált, hogy elegendő elektromos jármű eladást fog generálni. Európában az autóeladások körülbelül 20%-kal elmaradnak a pandémia előtti szinttől.

Related posts