Fent a döntéshozók asztalán a helyzet világos: az ózdi vonalon továbbra sincs helye a klímás vonatoknak, minden marad a régiben.


A BAZ megyei utasok számára nem voltak elérhetők a korszerű, légkondicionált járművek, ami azt jelzi, hogy az ő kényelmük nem élvezett prioritást.

Bár Lázár János januárban megígérte, hogy nyáron klímagaranciát vezetnek be a vasúti közlekedésben, egészen mostanáig várni kellett a MÁV részletes tájékoztatására. A klímagarancia június 21-én lép életbe, ami azt jelenti, hogy a MÁV fogalmazásával élve "a klimatizált utazás már nem csupán a véletlenen múlik" - számolt be róla a 444.hu.

A klímás vonatok hálózatáról készült térkép is nyilvánosságra került. Ezen látható, hogy az egyes vasútvonalakon naponta hány pár klimatizált járat közlekedik. A térkép első ránézésre vonzó, mivel a vastag csíkok figyelemfelkeltőek, de érdemes óvatosan kezelni az információt, ugyanis a MÁV egy vonatot akkor is klimatizáltnak számít, ha csupán egyetlen klimatizált kocsi található a szerelvényen, míg a többi kocsi klíma nélkül üzemel.

Jó példa erre a békéscsabai vasútvonal. A térkép szerint naponta 10-nél is több klimatizált vonatpár közlekedik majd a vonalon. Ezeken a szerelvényeken azonban csak 1-2 klimatizált InterCity-kocsi szokott lenni, a többi kocsiban sosincs klíma.

A térképen vannak olyan vasútvonalak is, ahová még ilyen, részben klimatizált vonatok sem jutnak a nyáron. Ilyen például a balassagyarmati, az ózdi vasútvonal, vagy éppen a veszprémi. Utóbbi azért különösen kellemetlen, mert a megyeszékhelyre InterCityk járnak.

Related posts