Elképesztő büntetést szabtak ki a postai szolgáltatóra, miközben millió brit állampolgár szenved a levelek késlekedésétől.


Évek óta problémát jelent a brit Royal Mail számára a levelek időben történő kézbesítése. A hatóság most óriási bírságot szabott ki a szolgáltatóra, amely sürgős intézkedéseket követel a helyzet javítása érdekében.

A brit Royal Mail több mint 21 millió font, ami körülbelül 9,4 milliárd forintnak felel meg, bírságot kapott, mivel a harmadik egymást követő évben sem tudta betartani a kézbesítési határidőket – számol be róla a Sky News.

A postai szolgáltató 2024 áprilisa és 2025 márciusa között az elsőbbségi levelek 77%-át, valamint a másodosztályú levelek 92,5%-át tudta időben kézbesíteni. Ez a teljesítmény jelentősen elmarad a megcélzott 93%-os, illetve 98,5%-os normától - tájékoztatott az Ofcom szabályozó hatóság.

A legfrissebb kézbesítési eredmények sajnos nemcsak a várakozásokhoz képest gyengék, hanem még az év elején megfogalmazott, csökkentett célokat sem teljesítik, amelyekben a vállalat az Ofcommal állapodott meg. Eszerint az elsőbbségi levelek 90%-át másnapra kellene eljuttatni, míg a másodosztályú küldemények 95%-ának három napon belül célba kell érnie.

A Royal Mail tavaly és 2023-ban is komoly szankciókkal nézett szembe a késedelmek miatt. Az ismételt jogsértések következtében a vállalatot most a tavalyi büntetésének duplájával sújtották. Érdekes módon, ha a cég nem ismeri el a szabályszegést és nem jut egyezségre a hatóságokkal, a büntetés akár 30 millió fontot is elérhetett volna.

"Számtalan ember levelei késlekednek, és sokan nem jutnak hozzá ahhoz, amiért kifizették a pénzüket, amikor bélyeget vásárolnak."

- nyilatkozta Ian Strawhorne, az Ofcom végrehajtási igazgatója. Kiemelte, hogy a Royal Mail indokolatlanul alacsony színvonalú szolgáltatást nyújtott, ezzel pedig megszegte a vállalt kötelezettségeit.

A hatóság elrendelte, hogy a Royal Mail haladéktalanul dolgozzon ki egy tervet, amely "üres ígéretek" helyett érdemi előrelépést hoz. A postai szolgáltató közölte, hogy toborzással, képzéssel és a kézbesítési hálózat megerősítésével igyekszik javítani a szolgáltatás színvonalán.

Related posts