Az idősebbek értetlenkedve ingatják a fejüket, míg a TikTok-generáció lelkes tapsvihara tölti be a teret - ez volt a londoni Forma-1-es show varázslatos hangulata.

A Forma-1-es vb-sorozat 75. idénye alkalmából F1 75 címmel rendezett szezonnyitó eseményen bemutatták a részt vevő tíz csapat 2025-re szánt autófestéseit. Vámosi Péter, a Motorsport Online főszerkesztője azt mondta az InfoRádióban, hogy európai szemmel nézve kissé furcsán hatott a show-műsor, Amerikában viszont a visszajelzések alapján nagyon pozitív volt a fogadtatás.
Kedden este egyedülálló, grandiózus show-műsorral indult el a 2025-ös Forma-1-es szezon London szívében, ahol a tíz csapat izgalmas új festéseit mutatták be. A világbajnoki sorozat kereskedelmi jogait 2017 óta birtokló Liberty Media régóta dédelgette az ötletet, hogy közös bemutatót szervezzen az összes istálló részvételével, és végre megvalósult ez a nagyszabású esemény a Forma-1 megalapításának 75. évfordulója alkalmából. Az est házigazdája a londoni származású színész és komikus, Jack Whitehall volt, aki fergeteges stílusával vezette végig a majdnem kétórás programot. Az esemény során fellépett az amerikai countryénekes és dalszerző, Kane Brown, a legendás Take That, valamint Brian Tyler is, aki a Forma-1 hivatalos zenéjének megkomponálásáért felelős. A rendezvény valódi ünnepe volt a motorsport világának!
A Motorsport Online főszerkesztője az InfoRádióban úgy nyilatkozott, hogy a közönség egy valódi, hamisítatlan amerikai show-t élvezhetett az O2 Arénában, ami európai és magyar szemszögből nézve meglehetősen furcsának tűnt. Mint kifejtette, a Super Bowl hagyományos halftime show-jához hasonló élményben volt részünk, amely "borzasztóan színes és hangos" volt. A házigazda szórakoztató módon próbálta oldani a hangulatot, miközben a színpadra lépő pilótákkal kekeckedett. Vámosi Péter véleménye szerint...
A Liberty Media világosan felismerte, hogy ideje új vizekre evezni, és ennek érdekében egy friss célközönséget igyekszik megcélozni. Különösen a fiatalokat, a TikTok-generációt célozzák meg, akiknek az igényeit és preferenciáit igyekeznek figyelembe venni.
A szakíró véleménye szerint a közeljövőben viták kereszttüzébe kerül a kérdés, hogy a rendezvény valóban elérte-e a kitűzött célját. A visszajelzések alapján úgy tűnik, hogy a középkorú és idősebb európai generáció nehezen tudta magáénak érezni ezt az irányvonalat, míg az Egyesült Államokban a fogadtatás kifejezetten kedvező volt.
Az este eseményei során a rajongók főként arra voltak kíváncsiak, hogy milyen színkombinációkban tündökölnek az autók ebben az évben. Emellett természetesen a versenyzők öltözete és sisakja is a figyelem középpontjába került, bár néhányuk titokzatosan visszafogta magát, és csak kis részeket árult el. Vámosi Péter megjegyezte, hogy az autófestések bemutatásában nem történt drámai újdonság. Kiemelte viszont, hogy a Ferrarinál az egyik szponzor logója miatt a megszokott fehér szín idén kicsit hangsúlyosabbá válik, ami utoljára a kilencvenes évek elején volt megfigyelhető. Ez meglepő, hiszen az utóbbi időszakban inkább arról szóltak a hírek, hogy a maranellói csapat a fekete árnyalatok felé mozdul el a költségek csökkentése érdekében.
A Motorsport Online főszerkesztője hozzátette: a legtöbb autó esetében nem történt nagy változás a 2024-es szezonhoz képest, csak kisebb átmatricázás, illetve "amennyire lehet, a csapatok szeretik az utolsó pillanatig rejtegetni a betontorpedóikat". Ami még általánosságban véve újdonságként hatott, hogy több vagy nagyobb felületen látható egy-egy színkombináció vagy szponzorlogó.
Vámosi Péter véleménye szerint az ilyen bemutatók legfőbb célja a külsőségek és a marketing szempontok kiemelése, így a komoly szakmai következtetések levonása az idei szezonra nem igazán lehetséges. "A szervezők igyekeztek megfelelni a Forma-1 75 éves hagyományának színvonalához, és ennek keretében egy grandiózus show-műsort állítottak össze" - foglalta össze a szakíró a helyzetet.