A legolcsóbb Fiat Grande Panda igencsak egyszerű és minimalista kialakításával hívja fel magára a figyelmet, ami néha kifejezetten szembetűnő. Az alapfelszereltség szinte fapados, ami a praktikum és a költséghatékonyság jegyében született, de a modern aut


A műszerfalról például hiányzik az infotainment kijelző, aminek a helyét egy rusnya műanyag lappal takarták el.

A Fiat Panda továbbra is nagy népszerűségnek örvend, ezért a Stellantis a testvérmodell, a Grande Panda iránt is bizakodó. Míg a modell prémiumabb felszereltségi változatai valóban vonzóak és figyelemfelkeltőek, az alapváltozat inkább mosolyt csal az arcokra, hiszen egyedi bájával és különleges megjelenésével igazi kuriózumnak számít.

A legolcsóbb Grande Panda lemezfelnikkel, manuális klímával és hagyományos tükrökkel érkezik a piacra, emellett a hátsó ablakok is tekerős megoldással működnek, de a modell valódi gyengesége nem csupán ez. Míg a drágább verziók büszkélkedhetnek egy 10 colos digitális műszeregységgel és egy 10,25 colos infotainment kijelzővel a műszerfalon, az árérzékeny változatból az utóbbi is kimaradt, így a technológiai élmény jelentősen megcsappant.

Ez önmagában nem feltétlenül lenne ördögtől való megoldás: a fapadosabb Dacia Joggerekben sincs infotainment kijelző, helyette egy media control nevű felnyitható rekeszt találunk a műszerfalon. Ide biztonságosan, jól láthatóan és könnyen hozzáférhetően helyezheti el a tulaj az okostelefonját, hogy arról vezérelje a navigációt vagy a hangrendszert.

A Grande Panda esetében a Fiat egy igazán megdöbbentő, ámde olcsó trükköt vetett be a hiányzó képernyő eltüntetésére. Ahelyett, hogy egy alternatív műszerfalat terveztek volna, csupán egy csúnya, fekete műanyag lapot helyeztek a kijelző helyére. Ráadásul erre még egy hasonlóan ízléstelen műanyag telefontartó is került. Íme a végeredmény:

Félreértés ne essék! Nem a költséghatékony megoldásokkal van a gond, ahogy azt is teljes mértékig meg tudjuk érteni, ha valakinek elege van a modern autókban terpeszkedő hatalmas képernyőkből. Sokkal inkább a megoldás igénytelensége vet fel kérdéseket.

Persze jóval elnézőbbek lehetnénk, ha a Grande Panda tényleg egy piszkosul olcsó autó lenne, de nem az. A legfapadosabb változat Olaszországban 18 900 euró, azaz 7,7 millió forint, ami nem kevesebb, mint 5050 euróval (2,1 millió forint) több, mint amennyibe egy Dacia Sandero Stepway kerül a pizza és a Ferrari hazájában.

Related posts