A siker érdekében az F1-es csapatnak meg kell válnia pilótájától.

A 21 éve Kanadában bemutatkozó Forma-1-es versenyző úgy véli, hogy a győzelemhez vezető ösvényhez elengedhetetlen egy komoly döntés meghozatala az élvonalbeli csapat számára.
Lance Stroll számára pocsékul indult a hazai versenyhétvége - noha nem annyira, mint Charles Leclerc-é -, hiszen a kanadai pilóta a második szabadedzés elején a falhoz csapta az Aston Martint, így lényegében a teljes gyakorlást ki kellett hagynia.
Strollnak tehát a kézsérülés miatt kihagyott Spanyol Nagydíj után a kanadai forduló sem alakul zökkenőmentesen, hiszen egy teljes gyakorlás elvesztése mindenképpen hátrányosan fogja érinteni a folytatásban. Persze általában akkor is elmarad a 43 éves Fernando Alonsótól, ha az összes szabadedzésen ott van, és már évek óta téma, hogy egyáltalán helye van-e a mezőnyben.
Stroll második szabadedzésen történt balesete:
A 2026-os szezon előtt pedig még inkább előtérbe kerül Stroll jelenlétének létjogosultsága, hiszen az Aston Martin Adrian Newey vezérletével a jövő évi szabályváltozásokat kihasználva törne be az élmezőnybe, amihez két toppilóta sem ártana.
Timo Glock, aki az F1-es pályafutása során 2004 és 2012 között összesen 91 nagydíjon vett részt, első versenyét a 2004-es Kanadai Nagydíjon futotta, és azonnal pontot is szerzett. Most pedig úgy véli, hogy Lance Strollnak a jelenlegi idény végén távoznia kellene a csapatból.
„Nem” – válaszolta a háromszoros dobogós a német Sky adásában arra a kérdésre, hogy a kanadai versenyzőnek maradnia kellene-e 2026-ra. „Sport szempontjából egyértelműen nem ott tart, ahol a Forma-1-ben eltöltött hosszú idő után lenne szükséges. Viszonylag világos vereségeket szenvedett el, és az idei évben sem tudta meggyőzni a következetességével. Mindig van egy hétvége, amikor úgy tűnik, felzárkózik Fernando Alonsóra, de ha egy teljes évet nézünk, egyszerűen túl messze van, és hiányzik belőle a stabilitás. Ennek következtében hibákat vét. Jelen helyzetben a csapatnak újra kellene határoznia a pozícióját, hogy sikeres lehessen.”
Stroll számára ez az év a Forma-1 történetének kilencedik szezonja, és noha időnként felvillan a tehetsége, mint például a 2017-es bakui dobogós helyezése vagy a 2020-as törökországi pole pozíciója, összességében nem tudta megerősíteni, hogy miért érdemelne helyet egy élcsapatnál. A menesztése azonban valószínűtlennek tűnik, kivéve, ha ő maga úgy dönt, hogy elegendő volt számára a Forma-1 világa. Az Aston Martin csapatot apja, Lawrence Stroll irányítja, aki milliárdosként nyíltan arra törekszik, hogy világbajnoki címet nyerjen a fiának.