A BYD akár a Suzukit is maga mögé utasítaná a hazai piacon.


Fotó: AFP / Greg Baker - Nagy kérdés, hogy a BYD le tudja-e nyomni a Suzukit a magyaroknál

Május 15-én hazánkba látogattak a legnagyobb kínai autógyártó legfőbb menedzserei, akiket elkísért a 127 milliós Kanton tartomány második számú vezetője is. A BYD Hollandiából Magyarországra helyezi át az európai székhelyét, továbbá fejlesztési központot nyit Budapesten, amivel mintegy kétezer magas hozzáadott-értékű állást teremt. Ez fontos mérföldkő ahhoz, hogy a magyar autóipar a globális értékláncokban feljebb léphessen.

A beruházás jelentősége abban rejlik, hogy a kínai vállalat termékei iránti kereslet világszerte folyamatosan emelkedik.

Összehasonlításként érdemes megemlíteni, hogy a Tesla berlini üzemében évente 375 ezer gépjármű készül.

Magyarországon 2025 októberében várhatóan debütálnak az első tisztán elektromos és plug-in hibrid BYD járművek, amelyek a hazai gyártósorokról gördülnek le. Az induló termelési kapacitásuk figyelemre méltóan 200 ezer autóval lesz magasabb, mint a törökországi üzemé.

Az autók tesztelése és minősítése terén betöltött regionális központi szerepünk nem csupán az adóbevételek növelése szempontjából előnyös hazánk számára, hanem számos más területen is pozitív hatással van.

Az Oeconomus legfrissebb elemzése szerint a Magyarországon működő, jól ismert márkák többsége a 2025 első negyedévére lejtmenetbe került. A magyar vásárlók körében népszerű Suzuki globális eladásai 0,9%-os csökkenést mutatnak, míg a Mercedes esetében ez a szám 4%-ra rúg. A Suzuki idén tervezi bemutatni első elektromos autóját, amely a tesztelés során vegyes eredményeket produkált. Az Indiában gyártott elektromos Vitara esetében pedig kérdéses, hogy képes lesz-e megfelelni a magyar piac számára elengedhetetlen jó ár-érték arány követelményeinek.

A Magyar Suzuki Zrt. 1992 októberében indította el termelési tevékenységét, azóta pedig a japán autógyártó egyetlen európai gyártóegységeként működik. Az alapítók azóta összesen 2 milliárd eurót fektettek a vállalat fejlesztésébe. Tavaly a gyár elérte a jelentős mérföldkövet, amikor legyártották a négymilliomodik autót. Jelen pillanatban a Vitara és az új S-CROSS modellek készülnek a gyártósorokon, és 2023 során a gyárban készült több mint 160 ezer jármű 88,5%-a hibrid meghajtású volt, ami jól mutatja a fenntartható mobilitás iránti elköteleződésüket.

A japán vállalat magyar leányvállalata több mint 123 országban, öt kontinensen kínálja járműveit, ezzel széles körű globális jelenlétet biztosítva.

A Suzuki márka 12,94 százalékos piaci részesedést ért el tavaly az újautó-piacon, ezzel az első volt a márkák sorrendjében. Az Esztergomban gyártott két modellből, a Vitarából és az S-CROSS-ból 6883, illetve 6607 darab kelt el 2024-ben Magyarországon.

Related posts