Íme egy egyedi válogatás 5 színészről és 5 rendezőről, akiknek a munkakapcsolata nem éppen a legzökkenőmentesebbre sikeredett: ### Színészek 1. **Shia LaBeouf** - LaBeouf gyakran küzdött a rendezőkkel, különösen, amikor saját kreatív elképzeléseit próbá

Ki gondolná, hogy olyan nevek, mint Kevin Smith, Wes Anderson, Julia Roberts vagy Keira Knightley is helyet kapnak egy ilyen összeállításban? Pedig így van!
Számos híres filmes konfliktus ismert, például Stanley Kubrick, David O. Russell, Alfred Hitchcock vagy Roman Polanski munkáiban. De nézzük meg most azokat a különleges eseteket, amelyek talán kevésbé ismertek, és amelyek érdekes háttérsztorikkal szolgálnak.
Wes Anderson kétségtelenül a filmipar egyik legelragadóbb és legkeresettebb rendezője, akivel mindenki örömmel tölti el az időt a forgatások alatt. Azonban egy emlékezetes kivétel akadt: Gene Hackman. A Tenenbaum, a háziátok forgatásán feszültség alakult ki közöttük, ami a premier után véglegesen elvágta a kommunikációt, és azóta sem keresték egymás társaságát.
Hackman halála után Anderson a The Timesnak osztotta meg emlékeit a színésszel való együttműködésről. "Gene mindig is frusztrált volt a pénzügyi dolgok miatt. Dühös és elégedetlen volt. Valójában nem is akarta elvállalni a filmet, én győztem meg róla" – mondta a rendező. Anderson hozzátette, hogy Hackman nem találta örömét a forgatásban, és a közöttük lévő feszültség egyre nőtt, valószínűleg Anderson fiatal kora és viszonylag kevés tapasztalata miatt a filmes világban.
Hackman állítólag a nagyon durva "cunt" szitokszóval emlegette Andersont, és azt mondta neki, hogy
"Húzza fel a nadrágját, és mutassa meg a férfiasságát!"
Burt Reynolds a Paul Thomas Anderson által rendezett Boogie Nights filmben egy felnőttfilm-rendezőt formál meg, és bár ma már egyértelműnek tűnik, hogy ő volt a legjobb választás, a színész hétszer is nemet mondott a szerepre, mielőtt végül meggondolta magát és elfogadta a kihívást.
A forgatást azonban egyáltalán nem élvezte, kirúgta az ügynökét is, amiért ajánlotta neki ezt a szerepet. Conan O'Brien műsorában így beszélt a rendezőről:
Meg akartam ütni... De valahogy úgy érzem, sosem voltam neki igazán fontos.
Nehezen tudott együtt dolgozni Andersonnal, és a korkülönbségük nyilvánvalóan problémát jelentett. Reynolds így jellemezte a rendezőt az emlékirataiban:
Nem éppen lelkesedtem azért, hogy egy olyan srác vezényeljen, aki nemcsak fiatalabb nálam, hanem talán még néhány szendvicsemnél is.
Annak ellenére, hogy utálta a projektet és a rendezőt, Reynolds Oscar-jelölést kapott és Golden Globe-ot vihetett haza a Boogie Nightsban nyújtott alakításáért, de elmondása szerint soha nem látta a filmet, és ez valószínűleg egészen 2018 szeptemberében bekövetkezett haláláig így is maradt.
Kevin Smith nem az a rendező, aki félelmetes zsarnokként vonulna be a filmtörténetbe, és valóban nem is az. Mégis, akad egy színész, akivel a közös munka során kölcsönösen megélték a feszültségeket: Bruce Willis. Először a Die Hard 4.0 – Legdrágább az életed című filmben dolgoztak együtt, majd Smith a Két kopper című alkotásban is főszerepet szánt Willisnek. A két művész közötti kapcsolat nem éppen a legzökkenőmentesebbek közé tartozott.
Smith 84%-os bércsökkentést vállalt annak érdekében, hogy Willist le tudják szerződtetni, és ennek jegyében mindent beleadott a film forgatásába. A közöttük kialakult feszültség azonban abból adódott, hogy Smith másképp közelítette meg Willist a forgatás során, mint a többi színészt. Willis viszont nem akarta elhagyni a megszokott komfortzónáját, ami végül csalódást okozott a rendező számára.
Konfliktust generált az a tény is, hogy Willis nem volt hajlandó részt venni egy plakátfotózáson. Amikor Willisnél afáziát állapítottak meg, és végleg búcsút intett a színészetnek, Smith Twitteren osztotta meg érzéseit, kifejezve, hogy mindig is nagy tisztelője volt Willis munkásságának, és...
Úgy érzem, mintha egy igazi bolond lennék a 2010-es években elszenvedett apró nyavalyáim miatt.
John Carney a 2013-as Szerelemre hangszerelve című filmjében dolgozott együtt Keira Knightley-val, akit se korábban, se azóta nem vádolt senki dívasággal. Soha nem mondott vagy tett semmi olyat, ami miatt a bulvárlapok címoldalára került volna, és a forgatásokon se panaszkodtak rá. Ezért is volt furcsa, amikor Carney a színészi képességei miatt szállt bele. A rendező 2016-ban ezt mondta a The Independentnek Knightley-ra utalva:
"Soha többé nem készítek filmet szupermodellekkel. Keira igazi mestere annak, hogy elrejtse önmagát, és úgy gondolom, nem lehet valaki igazán színész, ha így közelíti meg a dolgot... Ehhez egy bizonyos fokú őszinteség és önreflexió szükséges, amire véleményem szerint még nem készült fel."
Carney megjegyzései után számos rendező és színészkolléga állt ki Knightley mellett, többek között Lynn Shelton és Mark Romanek is. 2016-ban Carney a Twitteren hozta nyilvánosságra bocsánatkérését, megjegyezve: "Egy rendező, aki teljesen idiótának érzi magát." Knightley viszont a maga részéről elfogadta ezt a bocsánatkérést, és meglepődve örült annak, hogy szupermodellnek titulálták.
Az Acélmagnóliák rendezője, aki kétszeres Oscar-jelölt, nem éppen a könnyed stílusáról volt híres, ahogy a beszámolók is mutatják. A film forgatásán olyan neves színésznők dolgoztak együtt, mint Dolly Parton, Sally Field, Julia Roberts és Shirley MacLaine, de a rendező viselkedése miatt szinte mindegyikükkel konfliktusba került. Ross egy mérgező légkört alakított ki a stáb körül, és különösen keményen bánt a színésznőkkel, leginkább Julia Robertsszel. MacLaine az Us Weeklynek nyilatkozva elmondta, hogy a rendező és a színészek közötti kölcsönös ellenszenv paradox módon még inkább összekovácsolta a csapatot, miután Ross kifejezte, hogy szerintük nem tudnak megfelelően teljesíteni.
Roberts 1993-ban a Premiere magazinnak azt nyilatkozta, hogy a rendező nem éppen kedvesen bánt vele, és a vele való kommunikációja nem volt megfelelő. Parton pedig azt nehezményezte, hogy Ross azt sugallta, hogy színészleckékre van szüksége. Önéletrajzában így reagált a helyzetre:
Nem vagyok színésznő, én Dolly Parton vagyok. Egy különleges egyéniség, akit azért választottak, hogy életre keltsem ezt a filmet. Te vagy a rendező, és rajtad áll, hogy a világ számára úgy tűnjön, mintha színészi teljesítményemet látnák.